Mulder Consultancy                                                                                                                                                                                                                            Senior Programma / Portfolio / Project / Implementatie Management / PMO / Agile - Scrum / Business Analyse / Interim Management

Agile, Program, Portfolio & Project management consultant

PORTFOLIO-,  PROGRAMMA-, PROJECT- MANAGEMENT, PMO

 

GRIP OP VERANDERING
Organisaties veranderen voortdurend. Denk aan groei of bezuiniging, nieuwe samenwerkingen, wet- en regelgeving of reorganisaties. Ook de introductie van nieuwe producten, technologieën, systemen, werkwijzen of processen zorgt voor verandering. De veranderingen volgen elkaar steeds sneller op en vragen om een flexibele aanpak. We willen niet alleen meer grip op organisatieveranderingen krijgen, maar deze ook sneller en beter doorvoeren. Dat doet u door programma’s of projecten.
Organisaties moeten wendbaar zijn en investeren flink in projecten, programma’s en portfolio’s. Daarmee groeit ook de behoefte aan betrouwbare (sturings)informatie, om onzekerheid te beheersen. Zeker wanneer deze veranderinitiatieven steeds omvangrijker, complexer en kostbaarder worden. Veel organisaties worstelen dan ook met de vraag hoe ze grip op complexe projecten krijgen en grip kunnen houden. Hiervoor is ook een goed ingericht Project Management Office (PMO) nodig.


ALLE STURINGSINFORMATIE OP ÉÉN CENTRALE PLEK

Het PMO is een onmisbare schakel in het succes van complexe projecten en programma’s. Om optimaal te sturen en grip te krijgen is inzicht nodig. Daar zorgt het PMO voor. Een belangrijke taak van een PMO is om zorg te dragen voor de betrouwbaarheid, kwaliteit en toegankelijkheid van sturingsinformatie. Dat maakt het de plek voor inzicht én overzicht. Met de juiste kennis, tooling, templates en technieken, houdt het PMO de projectorganisatie op koers. Zodat de Programma/ProjectManager de meest complexe projecten en programma’s gestructureerd kan sturen, ondersteunen en beheersen.
Programma- en Projectmanagers moeten vele ballen in de lucht houden. Een goede PMO-er helpt daarbij voor voornamelijk de belangrijkste 12 werkgebieden:
1. Planning
2. Risico Management
3. Issue Management
4. Stakeholder Management
5. Rapportages
6. Financiën
7. Communicatie
8. Resource Management
9. Configuratie Management
10. Change control
11. Kwaliteits Management
12. Kennis Management

WE HOUDEN PROJECT- ORGANISATIES OP KOERS
We helpen projectorganisaties grip te krijgen, om projecten efficiënt en effectief op te leveren. Met onze kennis en ervaring in de volle breedte van het Programma/Project/PMO vak, zien we snel waar knelpunten en kansen liggen. Deze koppelen we aan concrete oplossingen, om de projectorganisatie te professionaliseren. Of het nu gaat om het opzetten en inrichten van een centraal PMO, sturen op portfolio-niveau, het ondersteunen van een projectmanager, het trainen van een projectteam, of het optimaliseren van bestaande PMO processen: We kunnen aan iedere vraag invulling geven.
PROFESSIONALS
We zetten de juiste mensen op de juiste plek. Zij vormen het rustpunt binnen de hectiek van projecten en bieden inzicht en overzicht. Binnen alle mogelijke rollen zijn onze professionals gedreven om focus, efficiency en blijvende grip te creëren. Vanuit deze drive dragen ze bij aan de strategische, tactische en operationele sturing van de projectorganisatie. Onze professionals inspireren elkaar om blijvend te excelleren, op alle niveaus. Dát is het gedeelde DNA van onze projectorganisatie-experts.
PROJECTEN
Onze professional is het centrum van informatie. Alles is goed georganiseerd. De rapportages en documenten staan gereed, er is eenduidig inzicht in governance- en compliance-niveau, alle teamleden weten wat er van hen wordt verwacht en nieuwe medewerkers weten snel hun weg te vinden. Welke rol wij ook op uw project-niveau invullen: alles wordt in het werk gesteld om maximale grip op complexe projecten te krijgen én te houden.
PROGRAMMA’S
Niet alleen projecten, maar ook programma’s worden steeds groter en complexer. Het is dan ook taak om de planning, voortgang, onderlinge afhankelijkheden, risico’s en issues bij te houden en goede rapportages te maken. Onze professionals begeleiden de programmaorganisatie en haar stakeholders hierin. Zij houden inzicht, overzicht en grip.
PORTFOLIO’S
Op portfolio-niveau heeft onze professional de centrale regie over het geheel van projecten en programma’s. In de rol van Portfolio Manager zorgen we voor een afgewogen mix aan projecten en zet die uit in tijd, op basis van risico’s, opbrengsten en beschikbare middelen. Het behalen van de strategische organisatiedoelen, daar sturen we gericht op. De methoden en technieken die hierbij worden ingezet zijn: benefit management, roadmaps en stakeholdermanagement.

BEHEERSING IS DE WEG NAAR SUCCES
Projectorganisaties streven ernaar om projecten volgens afgesproken kwaliteit, op tijd en binnen budget op te leveren. Het projectteam moet volledig kunnen vertrouwen op de juistheid van de sturingsinformatie, zodat het team ook tijdig het project kan bijsturen. Dit vraagt om een continue bewaking en beheersing van tijd, geld, kwaliteit en informatie. 
PROJECTBEHEERSING
Natuurlijk zijn we expert in projectbeheersing. In onze rol van projectbeheerser zijn wij de spil binnen complexe, infrastructurele en ruimtelijke projecten. Een optimale beheersing van de voortgang, risico’s, kwaliteit en financiën staat centraal. Vanuit deze integrale aanpak dragen we bij aan het succes van het project of programma.
RISICO-GESTUURDE BEHEERSING
Alle beheersfactoren moeten met elkaar in verbinding staan. En de juiste sturingsinformatie moet op het juiste moment en op de juiste plek beschikbaar zijn. Om dit te kunnen realiseren is specifieke expertise nodig. Wij bieden deze expertise. Gezamenlijk zorgen we voor een risico-gestuurde beheersing van het project. Dat leidt tot een gestructureerd projectverloop, continu inzicht in de projectstatus en beheerste besluitvorming.
We zetten de juiste projectbeheerser op het juiste project, geven invulling aan verschillende rollen, implementeren beheersprocessen en zorgen voor de inbedding van projectbeheersing in de organisatie.
Onze projectbeheersers zijn experts in het bewaken van alle beheersaspecten. Deze professionals zijn inzetbaar binnen verschillende werkgebieden en in verschillende rollen. Zij houden de projectorganisatie op koers, zorgen voor sturing van het project en dragen zo bij aan uw projectsucces.

Uiteraard vraagt dit om maatwerk, daarom bieden wij meerdere expertises om aan die vraag te voldoen.  

Contact ons via: 06-51410844 of mail: info@mulder-consultancy.nl.